Google Home koppelen
Je hebt eindelijk je Google Home gekocht en nu wil je de commands testen om je Philips Hue lampen te besturen. Begin hier met het koppelen van je Hue lampen:
Aanmelden Philips Hue account
Voordat je begint met het koppelen van Hue lampen aan je Google home moet je eerst je Philips Hue lampen koppelen met je bridge.
Philips Hue koppelen
Waar begin je met het installeren van je Google home en Philips hue.
Verzorg dat je Google Home app hebt geinstalleerd en dat je bent ingelogd met je account.
Open je Google home app, druk op ‘toevoegen’, je komt nu in het menu ‘Toevoegen en beheren. Selecteer volgens ‘Apparaat instellen’. De Goole home app vraagt je gelijk of dat het een nieuwe apparaat is die wilt instellen of een bestaande apparaat die je wilt koppelen.
Selecteer nu ‘Werkt met Google‘, Je krijgt een overzicht van verschillende applicaties. Selecteer vervolgens de Philips Hue, login in met je gebruikersgegevens van je Philips Hue account.
Google home zal al je persoonlijk gegevens zoals je kamer (groepen), je Hue lampen en je overige instelling overnemen in de Google home app. Als dit gelukt is kunnen we gaan uittesten of dat de synchronisatie gelukt is met de Google home Philips hue commando.
Nieuwe Hue lamp toevoegen aan Google Home
Heb je een nieuwe Hue lamp gekocht? Na dat je deze hebt toegevoegd aan je Hue App is het tijd om Google home te synchronisere. Doe dit met een commando:
Ok, Google: synchroniseer Philips Hue
Na deze commando zal je Google alle verandering updaten in je Google Home app.
na het toevoegen van hue in de home app en Phillips vraagt of ik akkoord ben en ja zeg doet het systeem niks en komt weer met de lijst.
Het heeft gewerkt en snep er nu ff niks van. Ben twee dagen aan het klooien en niks
Hallo Paul,
Jammer dat de Philips hue niet koppelt met Google home, laten we even wat proberen om het probleem op te lossen.
Ga naar https://account.meethue.com, login in met je Philips Hue wachtwoord. Ga vervolgens naar https://account.meethue.com/apps, hier zie je een lijst van Apps en Google apparaten die zijn gekoppeld aan je bridge. Deactiveer alle apps onder ‘cloud’ met de naam ‘Google’. Nu zal de API’s die gekoppeld zijn met je bridge niet meer werken, dat is mooi want nu kun je beginnen met het opnieuw koppelen van je Philips Hue lampen.
Mocht dit ook niet werken kun je proberen om de Hue lampen te koppelen met een andere telefoon of smart tablet. Overigens, als je een nieuwe lamp wilt toevoegen aan je Google home hoef je alleen te zeggen ‘Ok, Google, Synchroniseer Philips Hue’, nu zal hij alle nieuwe lampen toevoegen. Dus hoef je niet de Philips hue los te koppelen van de Google home en weer te koppelen.
Succes, ik hoor graag of dat het gelukt is.
Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem en kom er niet uit.
Na verwijderen van alle Google apps uit mijn Hue account blijft het probleem bestaan. In de Home app wordt Hue niet toegevoegd na geven toestemming aan Google…
Hier hetzelfde probleem, alles al geprobeerd, zelf s alles opnieuw geïnstalleerd, echter bij na het inloggen op het hue account, geeft Google home aan dat er iets fout is gegaan, daarna stopt het koppelen!
Dat is niet handig, ik heb ook gezocht. Het lijkt dat het een probleem is die meerdere mensen hebben. philips Hue zegt dan ook dat ze bezig zijn met de probleem op te lossen.
Philips Hue reageert
Quote Hue: some android users have reported that disabling the Google app (not the Home, but the Google app itself) in your phone’s app settings, and re-enabling it, or clearing the app’s cache, allows the connection to work.>>
Het is het proberen waard 😀
Hey,
Je moet de app van google (internet) “verwijderen”, die blijft wel staan in je apps, die kan je later activeren in je apps. Wel effen zoeken om deze terug te vinden
Voor je deze activeerd zal je zien dat niets kan koppelen aan assistent 😊
Nadat ik dit heb gedaan was alles terug weer in orde, ik kon hue weer koppelen aan home
Bij mij is alles weer okay
Beste,
Alle Google koppelingen uit de Hue Cloud verwijderd, geen (normale) Google app aanwezig, maar koppelen Philips Hue aan Assistent helaas niet mogelijk.
Ideeen en opties zeer welkom!
Helaas. Hier hetzelfde probleem :-(. Alle google account al uit PH gehaald en google uitgezet via applicaties en weer aangezet.
Houd twitter in de gaten, Philips Hue probeert het probleem op te lossen.
#tweethue
https://twitter.com/tweethue/status/1150816546413064194?s=19
Laatste bericht van Philips Hue (twitter: tweethue): cache for the Google app (not Home app), and then disable the app in your phone settings. After that, restart your phone, and enable the Google app. Now, launch the Home app again and try to link Hue to your account again. >>
werkt nog steeds niet, en ik weet niet precies wat ik moet doen, vind het nogal vaag.
wie kan mij precies uitleggen wat ik nu moet doen om het te koppelen
alvast bedankt, gr gerry
Ik krijg mijn hue nog steeds niet gekoppeld terwijl dat wel heeft gewerkt. Is er nu al duidelijk waar het probleem ligt. Als ik hue koppel krijg ik eerst de melding dat het gekoppeld is en vervolgens dat er iets is fout gegaan en ik het opnieuw moet proberen.
Ik heb het zelfde probleem hier
Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and the rest of the
website is also very good.
Ik zie dat er veel problemen zijn met koppelen. Heb net Philips hue gekocht en Google home. Loop er aan te denken om alles weer terug te sturen. Ik heb geen verstand van dit soort dingen en als iedereen er problemen mee heeft? Of iemand moet het me in Jip en Janneke taal uit kunnen leggen
Hallo, hier hetzelfde probleem. Google home maakt geen verbinding met de Philips Hue. Alles al geprobeerd. Wie heeft er tips?
Hier ook hetzelfde probleem. Heb 31 lampen meeverhuisd, nieuwe bridge gekocht en alle lampen opnieuw aangemeld (Wat een werk! Alle serienummers handmatig ingeven omdat eenmaal gebruikte lampen niet automatisch herkend worden). Nu alles weer voor elkaar en nu aanmelden bij Google home. Krijg melding “Philips Hue is gekoppeld” even later “er is iets verkeerd gegaan, probeer het opnieuw”.
Al het vorenstaande geprobeerd, iemand nog een goed idee?
Hier precies hetzelfde probleem als Wibo omschrijft.. Alle lampen zijn geüpdate maar bij het koppelen van de Philips hue eerst de melding dat het gekoppeld is…maar het systeem blijft dan nog even nadenken en komt dan met dezelfde melding “er is iets verkeerd gegaan enz. enz. Inloggen met mijn Philips hue account online gaat wel gewoon goed..
Hier wederom hetzelfde probleem. Alle lampen handmatig in gesteld op philips Hue en het koppelen met google home lukt niet. Krijg hier controleer uw verbinding te zien terwijl de verbinding goed is🤔 duur grapje als het niet werkt
Heb hetzelfde probleem als hierboven. Heb de services van Philips Hue (en Smart Life) ontkoppeld/verwijderd, met de intentie opnieuw te koppelen. Helaas bij beide services error als ik opnieuw deze service wil toevoegen. Kan Philips Hue (en Smart Life) wel bedienen via hun eigen app (zelfs buiten netwerk). Lijkt echt een Google Home (app) probleem. Hoop enorm op een oplossing.
Tips zijn welkom.
Hallo, heeft u er al een oplossing voor? Ik zit met hetzelfde probleem
Hoi,
Ik zit met hetzelfde probleem de lampen willen niet koppelen aan de google home app is hier al een oplossing voor?
Of iemand die zin heeft mij te helpen?
Hi Stefanie,
Meestal is er een probleem met de connectie tussen Google en je Philips Account. Als je Philips account is toegevoegd aan je Google Home, vraag dan aan je Google: ‘Synchronisse Philips Hue’.
Heb bij AH set van google met lamp gekocht lamp kan ik niet koppelen duur lampje zo
Heb precies hetzelfde probleem, eerst zegt ie dat ie koppelt en daarna er is iets verkeerde gegaan… iemand al een oplossing?
Lekker dan! Heb hetzelfde probleem als Niels: eerst koppelt Google home met hue Phillips om vervolgens de melding te geven dat er iets verkeerd is gegaan.
Ik heb juist een bridge V2 gekocht omdat V1 sindskort niet meer werkt met google home. Ik zie nu dat het probleem al jaren speelt dus ben benieuwd of er wel iets is wat we kunnen doen want niets werkt van de gegeven suggesties.
Wie heeft het verlossende antwoord?
Alvast heel erg bedankt!
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik heb de Hue Bridge gereset, alle lampen opnieuw gekoppeld een naam toegewezen en opgeslagen. Een nieuw huis aangemaakt bij Google Home op hetzelfde netwerk als de Hue Bridge. In de Google Home app Hue toegevoegd als nieuw apparaat en gekoppeld. Binnen een uurtje was ik klaar. Het werkt nu zelfs nog beter als voorheen. Succes ermee!